Постинг
23.07.2018 07:40 -
Вярата на поета
Автор: vaquero
Категория: История
Прочетен: 8192 Коментари: 26 Гласове:
Последна промяна: 23.07.2018 07:53
Прочетен: 8192 Коментари: 26 Гласове:
9
Последна промяна: 23.07.2018 07:53
23.07.2018г.
За мен е ясно, както че ще съмне –
с главите си ще счупим ледовете.
И слънцето на хоризонта
тъмен,
да, нашто
ярко
слънце
ще просветне.
И нека като пеперуда малка
крилата ми
опърли най-подире.
Не ще проклинам,
няма да се вайкам,
защото все пак, знам,
ще се умира.
Но да умреш, когато
се отърсва
земята
от отровната си
плесен,
когато милионите възкръсват,
това е песен,
да, това е песен!
Никола Вапцаров - 1909-1942, поет - Разстрелян на днешната дата в името на негово величество цар борис три
Тагове:
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
анонимен -
Голям поет, но лош българин. Той не ...
23.07.2018 09:41
23.07.2018 09:41
Голям поет, но лош българин.
Той не се е чувствал впрочем българин, а македонец и проф.Тодор Балкански има книга за това.
А всички терористи във всички времена са били разстрелвани.
Тоя специално е бил пионка на Сталин.
цитирайТой не се е чувствал впрочем българин, а македонец и проф.Тодор Балкански има книга за това.
А всички терористи във всички времена са били разстрелвани.
Тоя специално е бил пионка на Сталин.
2.
анонимен -
Книгата се казва " Никола В...
23.07.2018 09:48
23.07.2018 09:48
Книгата се казва " Никола Вапцаров, България и българите",1996, и в нея ученият подробно обяснява, че поетът е имал македонско национално съзнание.
цитирайМинусите не са за Вапцаров!!!
За помпадура са!
цитирайЗа помпадура са!
Истински българин, македонски българин. И антифашист. Още преди да започне да се занимава с конспиративна дейност в стихотворението си "Писмо" казва : "Не ще проклинам, няма да се вайкам, защото все пак, знам, ще се умира."
Вече се е бил обрекъл за светлото бъдеще на човечеството.
цитирайВече се е бил обрекъл за светлото бъдеще на човечеството.
5.
анонимен -
По принцип македонски народ и ма...
23.07.2018 10:01
23.07.2018 10:01
По принцип македонски народ и македонски език няма.Това е измислена нация и измислен език. Македонците са българи, но Вапцаров се е възприемал за македонец.
Тая конспиративна дейност се наказва с разстрел винаги.Комунистите избиха всички горяни, нали?
Трагична е заблудата на поета.Вярвал е, че земята се отърсва от отровната си плесен, но сталинизмът, на който служеше, удари в земята нацизма.
Шапки долу пред Поета и презрение към Терориста!
цитирайТая конспиративна дейност се наказва с разстрел винаги.Комунистите избиха всички горяни, нали?
Трагична е заблудата на поета.Вярвал е, че земята се отърсва от отровната си плесен, но сталинизмът, на който служеше, удари в земята нацизма.
Шапки долу пред Поета и презрение към Терориста!
Не ми хвали Тодор Балкански. Слушал съм го. "Сензационен" писател.
цитирайПостингите ми винаги се четат, защото са стойностни.
цитирайНе можеш да отделиш поета от революционера. При Ботев е същото. И той е "терорист".
цитирай
9.
анонимен -
Не е писател, а учен, и в книгата с. ...
23.07.2018 10:11
23.07.2018 10:11
Не е писател, а учен, и в книгата с.факти доказва, че поетът се е възприемал за македонец.
Нищо общо нямат Ботев и Вапцаров.
Никой не е наричал Ботев терорист.
Ботев се е жертвал за народа си, а Вапцаров - за Коминтерна.Знае се, че шумкарите служеха на чужда държава.
цитирайНищо общо нямат Ботев и Вапцаров.
Никой не е наричал Ботев терорист.
Ботев се е жертвал за народа си, а Вапцаров - за Коминтерна.Знае се, че шумкарите служеха на чужда държава.
"Никой не е наричал Ботев терорист." - Ха-ха-ха! Не си чел достатъчно. Отвлякъл е кораб.
Благодарение на антифашистката съпротива и участието във войната на страната на съюзниците остави България териториално непокътната.
цитирайБлагодарение на антифашистката съпротива и участието във войната на страната на съюзниците остави България териториално непокътната.
История
Какво ще ни дадеш, историйо,
от пожълтелите си страници? –
Ний бяхме неизвестни хора
от фабрики и канцеларии,
ний бяхме селяни, които
миришеха на лук и вкиснало,
и под мустаците увиснали
живота псувахме сърдито.
Ще бъдеш ли поне признателна,
че те нахранихме с събития
и те напоихме богато
с кръвта на хиляди убити.
Ще хванеш контурите само,
а вътре, знам, ще бъде празно
и няма никой да разказва
за простата човешка драма.
Поетите ще са улисани
във темпове и във агитки
и нашта мъка ненаписана
сама в пространството ще скита.
Живот ли бе – да го опишеш?
Живот ли бе – да го разровиш?
Разровиш ли го – ще мирише
и ще горчи като отрова.
По синорите сме се раждали,
на завет някъде до тръните,
а майките лежали влажни
и гризли сухите си бърни.
Като мухи сме мрели есен,
жените вили по задушница,
изкарвали плача на песен,
но само бурена ги слушал.
Онез, които сме оставали,
се потехме и под езика,
работехме къде що хванем,
работехме като добитък.
Мъдруваха бащите в къщи:
"Така било е и ще бъде..."
А ние плюехме намръщено
на оглупялата им мъдрост.
Зарязвахме софрите троснато
и търтвахме навън, където
една надежда ни докосваше
със нещо хубаво и светло.
О, как сме чакали напрегнато
в задръстените кафенета!
И късно през нощта си легахме
с последните комюникета.
О, как се люшкахме в надеждите!...
А тегнеше небето ниско,
свистеше въздуха нажежен...
Не мога повече! Не искам!...
Но в многотомните писания,
под буквите и редовете
ще вика нашето страдание
и ще се зъби неприветно –
защото би ни безпощадно
живота с тежките си лапи
направо по устата гладни,
затуй езика ни е грапав.
И стиховете, дето пишем,
когато краднем от съня си,
парфюмен аромат не дишат,
а са навъсени и къси.
За мъката – не щем награди,
не ще дотегнем и с клишета
на томовете ти грамади,
натрупани през вековете.
Но разкажи със думи прости
на тях – на бъдещите хора,
които ще поемат поста ни,
че ние храбро сме се борили.
"История" - правдиво описание на съвременната нему действителност.
цитирай Не смей да храчиш върху българския поет, мръсник!
Този твой автор обяснил ли ти е, че идеята за независима Македония по онова време е чисто българска, стигнало се е до нея, когато сме разбрали, че великите сили никога няма да позволят директно обединение, и никой не си е представял друго, освен, че суверенна Македония ще бъде просто още една България?
Гнусен урод си ти. Я виж, не пише ли, че Вапцаров е бил и русофоб?
цитирайТози твой автор обяснил ли ти е, че идеята за независима Македония по онова време е чисто българска, стигнало се е до нея, когато сме разбрали, че великите сили никога няма да позволят директно обединение, и никой не си е представял друго, освен, че суверенна Македония ще бъде просто още една България?
Гнусен урод си ти. Я виж, не пише ли, че Вапцаров е бил и русофоб?
14.
bojo12345 -
Поетът и човекът Вапцаров е бил член на партия, забранена със закон - затова е бил съден.
23.07.2018 15:57
23.07.2018 15:57
И понеже е поел вината за куриерската дейност от Коминтерна до българските комунисти и обратно, за да защити тогавашната си муза Иванка Димитрова, натежава мнението за дейност против държавата. Не е той единственият, изгорял заради една утопична идея - Лиляна Димитрова, Свилен Русев и други млади ентусиасти от всички възрасти, са заплатили с живота си.
А поезията му и днес е актуална:
..Живот без маска и без грим – озъбено, свирепо куче.
цитирайА поезията му и днес е актуална:
..Живот без маска и без грим – озъбено, свирепо куче.
15.
putinofil -
Ето един путински урод, който ближе Путин, ама не иде в Русия, а лае от фашистка Испания.
23.07.2018 16:14
23.07.2018 16:14
freeoldmen написа:
Не смей да храчиш върху българския поет, мръсник!
Този твой автор обяснил ли ти е, че идеята за независима Македония по онова време е чисто българска, стигнало се е до нея, когато сме разбрали, че великите сили никога няма да позволят директно обединение, и никой не си е представял друго, освен, че суверенна Македония ще бъде просто още една България?
Гнусен урод си ти. Я виж, не пише ли, че Вапцаров е бил и русофоб?
Този твой автор обяснил ли ти е, че идеята за независима Македония по онова време е чисто българска, стигнало се е до нея, когато сме разбрали, че великите сили никога няма да позволят директно обединение, и никой не си е представял друго, освен, че суверенна Македония ще бъде просто още една България?
Гнусен урод си ти. Я виж, не пише ли, че Вапцаров е бил и русофоб?
bojo12345 написа:
И понеже е поел вината за куриерската дейност от Коминтерна до българските комунисти и обратно, за да защити тогавашната си муза Иванка Димитрова, натежава мнението за дейност против държавата. Не е той единственият, изгорял заради една утопична идея - Лиляна Димитрова, Свилен Русев и други млади ентусиасти от всички възрасти, са заплатили с живота си.
А поезията му и днес е актуална:
..Живот без маска и без грим – озъбено, свирепо куче.
А поезията му и днес е актуална:
..Живот без маска и без грим – озъбено, свирепо куче.
17.
анонимен -
Авторът на блога очевидно не трие ...
23.07.2018 16:44
23.07.2018 16:44
Авторът на блога очевидно не трие коментарите ми, защото в тях няма нищо лошо.
Но путиноидът по горе изтри коментара ми под поредната си псувня срещу Пискова, в който само отбелязвах, че и Юнкер, и Путин са изроди.
По темата за терориста Вапцаров.Той е не просто терорист, а национален предател.Получавал е пари от Москва, с които е издържал семейството си.Целта на терористите около него е била ясна - да няма независима българска държава, а една съветска провинция, защото по начало БКП е целяла това и затова е била забранена.
цитирайНо путиноидът по горе изтри коментара ми под поредната си псувня срещу Пискова, в който само отбелязвах, че и Юнкер, и Путин са изроди.
По темата за терориста Вапцаров.Той е не просто терорист, а национален предател.Получавал е пари от Москва, с които е издържал семейството си.Целта на терористите около него е била ясна - да няма независима българска държава, а една съветска провинция, защото по начало БКП е целяла това и затова е била забранена.
Ръфат Вапцаров като чакали.
цитирайМи да оправдаем убийците му? От царя до палачите.
цитирай Грешиш, като оставяш подобен тип да омърсява паметта на поета и постинга ти.
Ето, вече претендира, че е казал нещо ценно, и затова не го триеш.
Само че, това всъщност е ментално и анално увреден човечец със стотина ника.
Има си база данни, почерпена от сайтчета като Фактор, и за всеки велик българин има да каже по нещо гнусно.
Вече години е така.
Под прикритето на русофобията си оплюва и руши всичко българско.
Не си струва нормален човек да се занимава с него.
цитирайЕто, вече претендира, че е казал нещо ценно, и затова не го триеш.
Само че, това всъщност е ментално и анално увреден човечец със стотина ника.
Има си база данни, почерпена от сайтчета като Фактор, и за всеки велик българин има да каже по нещо гнусно.
Вече години е така.
Под прикритето на русофобията си оплюва и руши всичко българско.
Не си струва нормален човек да се занимава с него.
И какво, ако Вапцаров е имал македонско съзнание? – Нали македонците са всъщност българи?
И какво, ако е споделял комунистическите идеи? – Комунизмът е хуманна теория за
справедливо устройство на обществото. И има бъдеще...
Поетът Вапцаров ще живее във вековете!
цитирайИ какво, ако е споделял комунистическите идеи? – Комунизмът е хуманна теория за
справедливо устройство на обществото. И има бъдеще...
Поетът Вапцаров ще живее във вековете!
Нека си пуснат отровата. Иначе ще се пукнат. Това ме убеждава, че постингът ми е качествен. А и трябва да познаваме враговете си, за да се борим с тях.
Непонятно ми е, как може да се слагат минуси на постинг за Вапцаров.
цитирайНепонятно ми е, как може да се слагат минуси на постинг за Вапцаров.
Не трия коментарите ти, защото, ако не излееш отровата си ще се пукнеш, а не изкам да бъда убиец, дори на гадини.
цитирайПрекрасен коментар. Дава отговор на цялата злоба изплюта върху поета.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
vaquero написа:
Прекрасен коментар. Дава отговор на цялата злоба изплюта върху поета.
Поздрави!
Поздрави!
- Говедаров НИКОЙ НЯМА ЗА ЦЕЛ ДА ОПЛЮВА, Вапцаров, Георги Димитров или примерно активният МАКЕДОНИСТ-КОМИНТЕРНОВЕЦ Димитър Влахов ... истинският българин ВИНАГИ И САМО ИМА ЗА ЦЕЛ ДА ГОВОРИ ИСТИНАТА ... Защото ХУБАВА ИЛИ ГРОЗНА ИСТИНАТА СИ Е ИСТИНА - а ние НЕПОЗНАВАЙКИ ИСТОРИЯТА СИ - СМЕ ОБРЕЧЕНИ ДО БЕЗКРАЙ ДА ПОВТАРЯМЕ ЕДНИ И СЪЩИ ГРЕШКИ?
- Кратка историческа справка ?
- Още от време на Първа световна война - започва тагедията на Българите от Македония - с предоверяване на прогласяваните в 14-те точки на президента У. Уилсън ЗА САМООПРЕДЕЛЕНИЕ НА НАРОДИТЕ ОТ БИВШИТЕ КОЛОНИИ?
... тук ще прескоча значим период от време и ще се спра на ДВУЛИЧНАТА ПОЛИТИКА НА КОМИНТЕРНА по МАКЕДОНСКИЯ ВЪПРОС?
- През м. Януари 1934 год. в Москва - Комунистическия интернационал гласува Резолюция по Македонския въпрос?
... поради твърде дългият текст - ви цитирам НАЙ-СЪЩЕСТВЕНОТО, касаещо комунистическата организация узурпирала след унищожение на автентичната, ВМРО след 1932 г. чрез името си - ВМРО-обединена - за която Коминтерна прокламира?
"ВМРО (об.) е длъжна да стане масова организация на трудещите се на цяла Македония, ръководеща ги в борбата за своето национално освобождение и обединение, против поробващите ги българска, сръбска и гръцка буржоазия и помешчиците и техните фашистки правителства."
- Основна роля в това, под диктовката на Сталин-Коминтерн, играе Георги Димитров - който през 1934 год. вече е в Москва.
ОТГЛАС ОТ ТАЗИ КОМИНТЕРНОВСКА И НА БЪЛГАРСКИТЕ КОМУНИСТИ ПОЗИЦИЯ ПО МАКЕДОНСКИЯТ ВЪПРОС - КАТО ОТДЕЛНА НАЦИЯ ... Ще намерим в стихотворението на Вапцаров - участник в Македонския лит. кръжок - ПРОПАГАНДАТОР НА КОМИНТЕРНОВСКАТА ТЕОРИЯ ЗА "МАКЕДОНСКА НАЦИЯ" - в неговото стихотворение ... ?
- Цитат:
ИЛИНДЕНСКА
"...
Вината не бе наша.
Вината беше чужда
и другиму тежи
стотонна отговорност.
...
Започнаха със мръсните ръце
да пипат във душите на народа.
...
Какво ще кажете на тази новина,
ще търсите ли тука руски рубли?
...
Не хленча аз, че буря ги обрули.
Израстват други в димните пожари.
Погледай тук – това е Питу Гули,
а ти, наверно, си... Никола Карев.
И ако трябват лозунги – добре! –
Ще вдигнеме плакати до луната! –
Свободна искаме,
не щем,
не щем протекторати!"
... с това ДО ТУК - показвам - КАКЪВ СЕ Е ЧУВСТВАЛ И ЗА КАКВО СТИХОПЛЕТСТВА Вапцаров - по повод свободната от БЪЛГАРСКИ И ВСЯКАКЪВ ДРУГ ПРОТЕКТОРАТ - МАКЕДОНСКА НАЦИЯ! ... или както прокламира КОМИНТЕРНА?
"... против поробващите ги българска, сръбска и гръцка буржоазия и помешчиците и техните фашистки правителства." !!!
- А какво е поведението на "МАКЕДОНЕЦА" ВАПЦАРОВ? - по време КОГАТО ЗАПОЧВА - ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА ... там темата става още по двисмислена ПОРАДИ ДВУЛИЧИЕТО В ПОВЕДЕНИЕТО НА ПОЛИТИЧЕСКИТЕ МЕНТОРИ на "родните" комунисти - тези от СССР!
- Пак казвам и припомням НЕ СИ ПРАВЕТЕ КУМИРИ от хора ... както е казано в Декалога - защото е грях!
- Второ - единствено Бог ни съди ... ние можем да бъдем БЕЗСТРАСТНИ КОМЕНТАТОРИ НА СЪБИТИЯТА - ДОВЕЛИ ДО ПРОВАЛ ИЛИ ВЪЗХОД съдбата на човека който е обект на нашите изскледвания!
- за мен ВАПЦАРОВ Е ЕДИН ОТ ГОЛЕМИТЕ НИ ПОЕТИ ... провален като БЪЛГАРИН а от там и като човек!
Та казвам аз,
понеже няма
олио
и хлябът е
от мъката по-чер,
един е лозунга:
Терора долу!
- Съюз със СССР!
Благодаря на всички коментирали постинга.
цитирай