Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.03.2019 07:01 - 12 руски изобретения, променили света - от 9 до 12
Автор: vaquero Категория: Технологии   
Прочетен: 7497 Коментари: 32 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
15.03.2019г.

     Руските изобретатели имат огромен принос за развитието на световната научно-техническа мисъл. Много от изобретенията им променят ежедневието ни и ни дават възможност днес да използваме такива постижения на цивилизацията като самолетите, автомобилите, компютрите и телевизията. Представяме само малка част от тези изобретения.

 

Телевизия :

 image

Зворикин е още един руски инженер, чиито изобретения се появяват в САЩ. На него принадлежи най-важното изобретение на 20 век – електронната телевизия. Още през 1923 година той представя патента си пред Американската патентна организация; шест години по-късно създава високовакуумен телевизионен приемник, тоест кинескоп, а след още две години завършва работата си върху предавател, тоест иконоскоп.

 

Крекинг на бензин :

image 

Невъзможно е да си представим днешния свят без автомобили и следователно без бензин. Между другото, толкова огромни количества гориво може да се получат само с помощта на крекинг. Това е процес, при който бензинът се получава от тежките фракции на нефта или тези, които имат по-висока температура на кипене. Благодарение на крекинга от нефта се добиват 70% бензин, докато обичайната преработка дава само 10-20%. Руският инженер Владимир Шухов е първият, който открива крекинга и през 1891 година организира промишлена преработка.

 

Синтетичен каучук :

image 

Синтетичен каучук също е нещо, без което съвременната икономика не може да съществува. Най-много той се използва като материал за автомобилни, самолетни и велосипедни гуми. Освен това се прилага при производството на уплътнителни ленти, изолация, медицински инструменти и в много други сфери. Синтетичният каучук се използва и при производството на твърдото ракетно гориво. Полибутадиенът е първият синтетичен каучук, който има промишлено значение. Произведен е в резултат на синтез по метода на руския химик Сергей Лебедев. Първият образец на синтетичния каучук Лебедев получава през 1910 година, а неговата книга "Изследване в областта на полимеризацията на етилена", публикувана през 1913 година, по-късно става основа за промишления синтез на каучук.

 

Комбайн :

 image

Руският изследовател Андрей Власенко управлява имение в Тверска губерния (област). През 1886 година той изобретява първия зърнокомбайн. Първия комбайн теглят три коня, той се състои основно от дървени части, а по продуктивност може да замени 20 жътвари. В Тверската губерния още дълго използват две машини на Власенко, които са управлявани от един човек и са теглени от два коня. Чак 10 години по-късно вестниците в САЩ публикуват сензационната новина, че в Калифорния е създадена машина за жънене и вършеене на жито, кръстена "комбайн", тоест "комбинирана [машина]". Първият американски комбайн работи на същия принцип, както и този на Власенко, но е теглен от 24 мулета и обслужван от 7 работника. Ха-ха-ха!

https://bg.rbth.com/




Гласувай:
15


Вълнообразно


1. get - @ vaquero: Руският изобретател Андрей Власенко ... Отговор: Ха-ха-ха !
15.03.2019 17:50
vaquero написа:

Руският изобретател Андрей Власенко - 1886 година изобретява първия зърнокомбайн.

- Ха-ха-ха!


С малка но съществена подробност - ТОВА НЕ ЕКОМБАЙН - А ... косачка!
За да наречем "изобретената" от Власенко селхоз-машина КОМБАЙН - следва да имаме СЕПАРИРАНЕ/отсяване на ТРИ КОМПЕНЕНТА?
а) зърно б)плява и в)стебла на житните растения ... Ха-ха-ха!

- Ако не вярваш на това КОЕТО ТВЪРДЯ?
Питай адаша си Красимир-Мерлин68! Той, като випусник на Русенския ТУ "Ангел Кънчев" - по време на социализма е специализирал(се е повготвял) за кадър в Селско-стопанската ни промишленост ... или както самите те - студентите, шегувайки се го наричаха, "Висше училище за коларо-железарска селска техника" ... Хах-ха-ха :))) !

- Апропо! - когато Власенко е "изобретил" руският "комбайн" ТЕГЛЕН от "само "три коня" - в "изостаналият не-руски свят" комбайните вече СЕ ТЕГЕЛЯТ НЕ ОТ ЖИВОТИНСКА СИЛА - а от пара-та ... а след още петнадесетина години от силови агрегати с вътрешно горене?

- Показателно като факт(?) - докъде е била Русия през това време в "своето комбайно-строене" е, че?
Първият "отечествен комбайн" в Русия, е произведен през 1913 г.! На база и по патент на фирмата "Holt Manufacturing Company" ... като е бил задвижван от трактор с двигател, с вътрешно горене?
А в тази връзка - знаеш ли КОГА и ПО ЧИЙ ЛИЦЕНЗ се появяват първите руски трактори ... а съветските?

И другарю Говедаров - шарещ(по "шаренковски") епистоларни глупости, досущ като проруската "журналистка" Св. Шаренкова - ОТНОВО (ви) ПОСТАВЯМ ЕЛЕМЕНТАРНИЯ ВЪПРОС?
- Защо след, като преди Дж. Уат - руснака Иван Ползунов създава парова установка(двигател) ... факт, верността на който и аз споделям! Но?
- Но поставям въпроса? Защо след като първи руснаците са създали ПАРОВ ДВИГАТЕЛ - същият НЕ Е ПОЛУЧИЛ ТАКОВА ШИРОКО РАЗПРОСТРАНЕНИЕ И ПРИЛОЖЕНИЕ - както това става примерно в Британия?

- ОтговАряЙки (си/ми) на този "елементарен" въпрос - ще (ми/СИ) отговориш и на втория "елементарен"?

ВЪПРОС: Имаше ли през 1917 г. в Русия СОЦИАЛИСТИЧЕСКА РЕВОЛЮЦИЯ - както твърдиш Ти - следвайки една втълпена ни от други ЛЪЖА?

- Нали СПОРЕД СОБСТВЕНИТЕ ТИ ТВЪРДЕНИЯ: си "марксист-ленинец" а аз "психодесен" и "русоомразец" - дай да проверим в диспут МЕЖДУ ДВАМА НИ, истинни ли са твоите твърдения, ДОСЕЖНО МЕН и ТЕБ? :)))

- Приемаш ли ОБЯВЕНОТО ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО ... о неразумний и кичещ етикети на опонентите си - когато ти липсват доводи и факти ? :))) !

Казано по друг начин: - ан"гард Vaquero!
цитирай
2. kvg55 - До 1. get
15.03.2019 18:36
Комбайн с парен двигател. И хвърля искри сред нивата. Феерично.
Говорим за откритие, а не за производство.
Посочи, къде съм те нарекъл психодесен?
цитирай
3. get - Комбайн с парен двигател. И хв...
15.03.2019 20:05
kvg55 написа:

Комбайн с парен двигател. И хвърля искри сред нивата. Феерично.
...


То и ти хвърляш искри - в неожънатата-интеектуално "безпросветна" нива - ъмъ, разбирам те?

Болшевиките (на които ти си духовен следовник) пишейки в газетите именно това проповядваха? - Из искры возгорится пламя!

Ех, Пламенний Комбайнере на Революцията - що не желаеш да говориш по същественото а ме пращаш да ти обяснявам РАЗЛИКА между изобретената от Андрей Власенко КОСАЧКА (известна сред НАС българите още й като "жетварка") и "упадъчно западната" комбайна. Като прочетеш само КОМБАЙНА - ще разбереш, доколко - това е типичное русское слово - нали? :)))

Забележка-пояснение:
За неизкушените от теми, социализъм-капитализъм и прочее - Обяснявам?

- това "Из искры возгорится пламя!" е епиграф/подзаглавие на ленинския нелегален вестник "Искра". Излизал в периода 1900 - 1903 години.
- Същото се явява част от (строфа) от стихотворението на декабриста Александър Одоевски носещо заглавието "Струн вещих пламенных звуки" - което пък се явява отговор на пушкиновото стихотворение към изпратените в каторга, пушкинови приятели ... изплакващо пушкиновата мъка, от безпросветността и безперспективността в Русия ... Ще си позволя да цитирам - част от него, тъй като считам че е показателно КАКВО МИСЛЯТ ИСТИНСКИТЕ СВЕТЛИ ГЛАВИ В ТОГАВАШНА А И В СЕГАШНА РУСИЯ?

Во глубине сибирских руд
Храните гордое терпенье;
Не пропадет ваш скорбный труд
И дум высокое стремленье.
...
Оковы тяжкие падут,
Темницы рухнут – и свобода
Вас примет радостно у входа,
И братья меч вам отдадут."

... и в тези отдалечени пушкински времена и сега - съдбата на Русия, е все една и съща ... скръб и безпросветна тъмнина!

А този, който се повлече(увлякъъл) по ума и псевдо-писаниците на разни путино-шаренковски апологети? - С това спомага още повече, за тази безпросветна мракобесна безнадеждност! Работи срещу благото и добруването на тази необятна страна Русия и нейният/те/ обезправенИ народИ!
цитирай
4. born - Комбайн с парен двигател. И хвърля ...
15.03.2019 21:40
kvg55 написа:
Комбайн с парен двигател. И хвърля искри сред нивата. Феерично.
Говорим за откритие, а не за производство.
Посочи, къде съм те нарекъл психодесен?

Не съм забелязал да си нарекъл другаря бивш милиционер "психодесен". Мисля, че е достатъчно да го квалифицираш по-пестеливо - само като "психо", но зная че си възпитаван в съжаление към неравностойните умствено и не вярвам да го направиш...
цитирай
5. radostinalassa - 4. born
15.03.2019 22:14
Не , той твърди, че при комунизма всички ще са равни . По способности явно няма да стане, значи ще са равни по доходи. Това ще предизвика недоволство , както е сега. Като изключим Лайфчо и сие, при нас някои сигани получават за раждаемост по - високи доходи от българите.
Наистина руският комбайн е по - ефективен, щом се управлява само от 1 човек и 2 коня. Гените са си гени.
цитирай
6. get - @ 4. born - Достойно естЬ - като за ... ?
15.03.2019 22:51
born написа:
kvg55 написа:
Комбайн с парен двигател. И хвърля искри сред нивата. Феерично.
Говорим за откритие, а не за производство.
Посочи, къде съм те нарекъл психодесен?

Не съм забелязал да си нарекъл другаря бивш милиционер "психодесен". Мисля, че е достатъчно да го квалифицираш по-пестеливо - само като "психо", но зная че си възпитаван в съжаление към неравностойните умствено и не вярвам да го направиш...


... заарски юродив и неразумний - поведение!
цитирай
7. get - Тинче, Тинче ... Как смея да твърдя такива неща които ми приписваш ? След като Ти ... ?
15.03.2019 22:53
radostinalassa написа:
Не , той твърди, че при комунизма всички ще са равни . По способности явно няма да стане, значи ще са равни по доходи. Това ще предизвика недоволство , както е сега. Като изключим Лайфчо и сие, при нас някои сигани получават за раждаемост по - високи доходи от българите.
Наистина руският комбайн е по - ефективен, щом се управлява само от 1 човек и 2 коня. Гените са си гени.


... живият пример за интелектуална равнопоставеност - си ми пред очите?
цитирай
8. getmans1 - Под номер 13 спокойно да напишеш че ...
15.03.2019 23:50
Под номер 13 спокойно да напишеш че русия е изобретила Китай и всьо жълто и с дръпнати очички, ето ти и доказателството;

https://www.youtube.com/watch?v=NAchKqm-i34&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2A4CEQAUHqlRtYO0PuERA6B8heGURLVzCtcC_5PF3lGxLXua4FMO66roo
цитирай
9. barin - Здравей, Вакеро. Наскоро в &quo...
16.03.2019 06:24
Здравей, Вакеро. Наскоро в "Стани богат" стана въпрос и си припомних, че за радиото се признават Гуилермо Маркони и Александър Попов( руснак), тъй като са го изобретили по едно и също време без връзка помежду им. Има и други подобни случай.
Поздрави!
цитирай
10. novitejivotni - Ето още малко
16.03.2019 07:01
"руски" "изобретения"...
Дет' се вика - енджой !

http://novitejivotni.blog/lichni-dnevnici/2018/09/29/polezno-chetivo-za-polezni-idioti.1629080

Някакъв неистов напън пак, значи не стига само да са изобретения ( друг е въпроса доколко са руски ), а трябва и да са "изобретения променили света". И става още по-смешно. Хората се развиват, произвеждат, живеят и не се занимават с глупости. Германците направиха първообраза на калашника, загубиха войната, покаяха се и продължиха напред. Въобще не ги сърби, че някой им е откраднал оръжието (идеята) .И са водеща икономика в СВЕТА ! Заедно със също загубилата във войната Япония. Само победилата Русия ( или както там и викате ), все още не може да си стъпи на краката и да се възстанови от "победата". Търси някакво "уважение" за някакви неща отпреди няколко века, които се пъне да доказва, че били нейни. Айде хубаво, парната машина е руска...А сега, по-хубаво ли ви е ? По-добре ли започнаха да живеят руснаците ?
Американците не са кацали на Луната, а Гагарин е пръв в Космоса. Сега как е ? Кеф, а ? Ох на батяя, е тва е приказка...Наздаровье товаришчи !
Вие сте пРъви навсякъде, нЕма други като вазе. Защо обаче ви е гадно, че на света не му пука за вас ? Ама хич. Хората не се тупат в гърдите колко нефт и титан и манган имат. Гледат си работата, преуспяват и не досаждат. И ако ги видите по новините, то това не е фалшива новина, както при вас. Защо непрекъснато ИЗИСКВАТЕ някой да ви уважава ? Сигурно ще прозвучи банално и старомодно, но уважението се ЗАСЛУЖАВА, то не се ПОЛАГА или ИЗИСКВА. Има мноооооого да работите, за да получите уважението на когото и да било !
цитирай
11. radostinalassa - Какво добро ни донесе Запада, че да...
16.03.2019 09:52
търсим неговите изобретатели и да ги величаем? Не се сещам за нищо, освен радиацията. Или има нещо друго?
цитирай
12. radostinalassa - novitejivotni - Гледат си работата, преуспяват и не досаждат.
16.03.2019 10:51
Тези хора искаха и тук да търсят шистов газ, без да им пука, че ще отровят водата ни. Спорно е , дали са хора. Извличат златото и ценните ни метали и оставят тук само токсични водоеми, където не живее и един микроб. Това хора ли са ? Едвали, това са само едни търгаши. Да си вземат технологиите и да си ги заврат където искат.
Те са май новите животни, нали?
цитирай
13. merlin68 - "руски" "изоб...
16.03.2019 11:18
novitejivotni написа:
"руски" "изобретения"...
Дет' се вика - енджой !

http://novitejivotni/lichni-dnevnici/2018/09/29/polezno-chetivo-za-polezni-idioti.1629080

Някакъв неистов напън пак, значи не стига само да са изобретения ( друг е въпроса доколко са руски ), а трябва и да са "изобретения променили света". И става още по-смешно. Хората се развиват, произвеждат, живеят и не се занимават с глупости. Германците направиха първообраза на калашника, загубиха войната, покаяха се и продължиха напред. Въобще не ги сърби, че някой им е откраднал оръжието (идеята) .И са водеща икономика в СВЕТА ! Заедно със също загубилата във войната Япония. Само победилата Русия ( или както там и викате ), все още не може да си стъпи на краката и да се възстанови от "победата". Търси някакво "уважение" за някакви неща отпреди няколко века, които се пъне да доказва, че били нейни. Айде хубаво, парната машина е руска...А сега, по-хубаво ли ви е ? По-добре ли започнаха да живеят руснаците ?
Американците не са кацали на Луната, а Гагарин е пръв в Космоса. Сега как е ? Кеф, а ? Ох на батяя, е тва е приказка...Наздаровье товаришчи !
Вие сте пРъви навсякъде, нЕма други като вазе. Защо обаче ви е гадно, че на света
не му пука за вас ? Ама хич. Хората не се тупат в гърдите колко нефт и титан и манган имат. Гледат си работата, преуспяват и не досаждат. И ако ги видите по новините, то това не е фалшива новина, както при вас. Защо непрекъснато ИЗИСКВАТЕ някой да ви уважава ? Сигурно ще прозвучи банално и старомодно, но уважението се ЗАСЛУЖАВА, то не се ПОЛАГА или ИЗИСКВА. Има мноооооого да работите, за да получите уважението на когото и да било !


Прав си животно, преди 30 години като започнахме да внасяме западните достижения, направо цъфнахме и вързахме.
Внесохме наркотици, проституция, бедност, мизерия, разруха, демографска катастрофа. Как да не ги уважаваш, а!
цитирай
14. merlin68 - Комбайн с парен двигател. И хвърля ...
16.03.2019 11:48
born написа:
kvg55 написа:
Комбайн с парен двигател. И хвърля искри сред нивата. Феерично.
Говорим за откритие, а не за производство.
Посочи, къде съм те нарекъл психодесен?

Не съм забелязал да си нарекъл другаря бивш милиционер "психодесен". Мисля, че е достатъчно да го квалифицираш по-пестеливо - само като "психо", но зная че си възпитаван в съжаление към неравностойните умствено и не вярвам да го направиш...


Борн, обективността ти ме сломи:)
Обаче, ако развием темата, как мислиш, какво е довело този типаж до днешното му състояние?
Според мен, от една страна - сблъсъка между наизустените на млади години трудове на Ленин и Библията, прочетена на дърти години. Това противоречие поражда вътрешен конфликт - палачът се обръща на страната на жертвите си. Но не можейки да избяга от същността си, палача, приема покаянието като се измята като фурнаджийска лопата и обръща брадвата си към Ленин. Сега е зает да издирва последователи на убития от такива като него комунизъм и да им взима мярката. Добре е, че вече е дрът капут, иначе лесно би могъл да окървави и демокрацията.
Това аз наричам - синдром на милиционерския катарзис.
цитирай
15. get - До 13. merlin68 - или още "червено-руския Буратино" - Въпрос?
16.03.2019 11:49
merlin68 написа:
novitejivotni написа:
"руски" "изобретения"...
Дет' се вика - енджой !

http://novitejivotni/lichni-dnevnici/2018/09/29/polezno-chetivo-za-polezni-idioti.1629080

Някакъв неистов напън пак, значи не стига само да са изобретения ( друг е въпроса доколко са руски ), а трябва и да са "изобретения променили света". И става още по-смешно. Хората се развиват, произвеждат, живеят и не се занимават с глупости.
...
Защо непрекъснато ИЗИСКВАТЕ някой да ви уважава ? Сигурно ще прозвучи банално и старомодно, но уважението се ЗАСЛУЖАВА, то не се ПОЛАГА или ИЗИСКВА. Има мноооооого да работите, за да получите уважението на когото и да било !


Прав си животно, преди 30 години като започнахме да внасяме западните достижения, направо цъфнахме и вързахме.
Внесохме наркотици, проституция, бедност, мизерия, разруха, демографска катастрофа. Как да не ги уважаваш, а!


- Защо бе необходимо на руските-болшевики, вместо да преведат книгата с главен герой "Пинокио", от Карло Голдони?
Да си пишат свой вариант, чрез книгата "Златното ключе" на Алексей Толстой - с главен герой Буратино ?

А ти смешен-лъжльо и съветски Буратино (с дълъг нос) - пишейки за наркотици, проституция, бедност, мизерия, разруха, демографска катастрофа и т.н. - или нищо не знаеш по въпроса, или си откровено лъжлив Буратино!

За да не съм ГОЛОСЛОВЕН - потърси информация ПО ОТНОШЕНИЕ ДВЕТЕ незаконни ФОРМИ ЗА ДОБИВАНЕ НА ВАЛУТА в социалистическа НРБ?
А/
Защо бяха създадени фирмите ОТКРОВЕННИ КОНТРАБАНДИСТИ с имена "Тексим", "Кинтекс" ... и обясни примерно ...
Б/
нашите "улични сарафи-контрабандисти"(марфаджии) и валутни проститутки(пиацаджийки) - "Къде внасяха" те, незаконно придобитата чрез престъпната си дейност валута ?

Ако "не се сещаш", или решиш да се правиш на "Иван Непомнящий" ... можеш да си припомниш(?) - прочитайки книгата на Владимир Владимирович Кунин, от това време, с име "Интердевочка"?
цитирай
16. radostinalassa - Какъв човек би прочел и запаметил трудовете на Ленин?
16.03.2019 12:03
Това ми се вижда безсмислено и тъпо. И без това политическите изпити се даваха без да се чете. Защото изпитващите бяха по - тъпи от изпитваните.
цитирай
17. get - До 14. merlin68 - Мърльо ПОРАДИ МОРАЛНАТА ТИ "чистота" на ЕНИЧАР-ПОРУСНАК?
16.03.2019 12:18
merlin68 написа:
born написа:
kvg55 написа:
Комбайн с парен двигател. И хвърля искри сред нивата. Феерично.
Говорим за откритие, а не за производство.
Посочи, къде съм те нарекъл психодесен?

Не съм забелязал да си нарекъл другаря бивш милиционер "психодесен". Мисля, че е достатъчно да го квалифицираш по-пестеливо - само като "психо", но зная че си възпитаван в съжаление към неравностойните умствено и не вярвам да го направиш...


Борн, обективността ти ме сломи:)
Обаче, ако развием темата, как мислиш, какво е довело този типаж до днешното му състояние?
Според мен, от една страна - сблъсъка между наизустените на млади години трудове на Ленин и Библията, прочетена на дърти години. Това противоречие поражда вътрешен конфликт - палачът се обръща на страната на жертвите си. Но не можейки да избяга от същността си, палача, приема покаянието като се измята като фурнаджийска лопата и обръща брадвата си към Ленин. Сега е зает да издирва последователи на убития от такива като него комунизъм и да им взима мярката. Добре е, че вече е дрът капут, иначе лесно би могъл да окървави и демокрацията.
Това аз наричам - синдром на милиционерския катарзис.


- Да не ти дава Господ - в мое присъствие да чуя да казваш "дърт капут" - такова ще сполети, че няма да ми стигне, "голямата" пенсия на "милиционер" да ти плащам лечението!

- Наместо да се занимаваш със смешни разобличения типично по комунистически, на "врагът с партиен билет" - в мое лице? По-добре използвай времето (си) по-рационално, попълвайки крещящите дупки в знанията си!

Илитератчета - няма как да има Синдром на Катарзис :))) - това е оксюморон - все едно да дадеш характеристика за даден човек, казвайки нещо от вида: умния-глупак ? ... правилното ще бъде, (като за merlin68 ?):(((( тъп-глупак :)))) !
цитирай
18. radostinalassa - Тук въпросът е с кого е Бог...
16.03.2019 14:41
и с кого е Сатаната. Виждаме, че нови оръжия не се дават на янките, защото те нямат съвест и биха подпалили света. Нямам предвид народа, а глобализаторите сатанисти, които не притежават емпатия.
цитирай
19. born - Добре си го казал - милиционерски синдром...
16.03.2019 16:17
merlin68 написа:
born написа:
kvg55 написа:
Комбайн с парен двигател. И хвърля искри сред нивата. Феерично.
Говорим за откритие, а не за производство.
Посочи, къде съм те нарекъл психодесен?

Не съм забелязал да си нарекъл другаря бивш милиционер "психодесен". Мисля, че е достатъчно да го квалифицираш по-пестеливо - само като "психо", но зная че си възпитаван в съжаление към неравностойните умствено и не вярвам да го направиш...


Борн, обективността ти ме сломи:)
Обаче, ако развием темата, как мислиш, какво е довело този типаж до днешното му състояние?
Според мен, от една страна - сблъсъка между наизустените на млади години трудове на Ленин и Библията, прочетена на дърти години. Това противоречие поражда вътрешен конфликт - палачът се обръща на страната на жертвите си. Но не можейки да избяга от същността си, палача, приема покаянието като се измята като фурнаджийска лопата и обръща брадвата си към Ленин. Сега е зает да издирва последователи на убития от такива като него комунизъм и да им взима мярката. Добре е, че вече е дрът капут, иначе лесно би могъл да окървави и демокрацията.
Това аз наричам - синдром на милиционерския катарзис.

Иначе по отношение влюбването на палача в жертвите му си има дефиниция "Лимски синдром" . Произхожда от Лима - Южна Америка, където терористи , отвлекли заложници, се влюбили с тях и ги освободили. Тия дни го научих . Пак случайно от "Стани богат" / моля да не се тълкува като реклама на предаването/. Та да се върнем на синдрома. Както казваше комшията ми /бог да го прости/ бай Косьо бивш милиционер няма. Ей, човекът изчел Маркс, Енгелс и пр. после Библията и станал /както казваше Вапцаров - Човек. Но за целта преминал през катарзисното състояние на дърт капут /прости ма, господи/. Въпросът е дали го е преминал това състояние...
ПП. Моля управата на блога да направи необходимото, за да не го прочете потърпевшия, защото после горкият ще остане без милиционерската пенсия, която ще бъде похарчена за лечението ми...
цитирай
20. radostinalassa - Казват, че който е прочел Библията отначало до...
16.03.2019 16:26
край сходил с ума. Толкова много кръвопролития и извращения има там, педофилия и джендърство. И май там няма 10 божи заповеди.
цитирай
21. get - Комбайн с парен двигател. И хвърля ...
16.03.2019 17:41
born написа:
get написа:
merlin68 написа:
born написа:
kvg55 написа:
Комбайн с парен двигател. И хвърля искри сред нивата. Феерично.
Говорим за откритие, а не за производство.
Посочи, къде съм те нарекъл психодесен?

Не съм забелязал да си нарекъл другаря бивш милиционер "психодесен". Мисля, че е достатъчно да го квалифицираш по-пестеливо - само като "психо", но зная че си възпитаван в съжаление към неравностойните умствено и не вярвам да го направиш...


Борн, обективността ти ме сломи:)
Обаче, ако развием темата, как мислиш, какво е довело този типаж до днешното му състояние?
Според мен, от една страна - сблъсъка между наизустените на млади години трудове на Ленин и Библията, прочетена на дърти години. Това противоречие поражда вътрешен конфликт - палачът се обръща на страната на жертвите си. Но не можейки да избяга от същността си, палача, приема покаянието като се измята като фурнаджийска лопата и обръща брадвата си към Ленин. Сега е зает да издирва последователи на убития от такива като него комунизъм и да им взима мярката. Добре е, че вече е дрът капут, иначе лесно би могъл да окървави и демокрацията.
Това аз наричам - синдром на милиционерския катарзис.


- Да не ти дава Господ - в мое присъствие да чуя да казваш "дърт капут" - такова ще сполети, че няма да ми стигне, "голямата" пенсия на "милиционер" да ти плащам лечението!

- Наместо да се занимаваш със смешни разобличения типично по комунистически, на "врагът с партиен билет" - в мое лице? По-добре използвай времето (си) по-рационално, попълвайки крещящите дупки в знанията си!

Илитератчета - няма как да има Синдром на Катарзис :))) - това е оксюморон - все едно да дадеш характеристика за даден човек, казвайки нещо от вида: умния-глупак ? ... правилното ще бъде, (като за merlin68 ?):((( тъп-глупак :))) !

Иначе по отношение влюбването на палача в жертвите му си има дефиниция "Лимски синдром" .


- А по отношение Синдрома - на странно влюбване, на жертвата в насилника - Как се нарича ... отворко?

- Неразумний и юроде - както си се захлестял(запъхтял) да злобейш ... гледай да не ти свърши скоропостижно кислорода, в апарата за изкуствено дишане :)))
цитирай
22. merlin68 - Борн, ама ти сериозно ли мислиш, че ...
16.03.2019 17:47
Борн, ама ти сериозно ли мислиш, че преминаването през състоянието "дрът капут", може да го направи човек? Аз понеже съм песимист и ми се струва, че това състояние е крайна форма на развитието на въпросния.
Но ако трябва да не се изразяваме така грубо, а по научно, то "дрът капут", можем да заменим с дрът Павлик Морозов. Защото младия Павлик, от младежки политически подбуди предал баща си, а тук в нашия случай имаме още по краен случай - дрътия Гет, предал сам себе си, целия си съзнателен професионален и партиен живот. Едничка, милиционерската полковнишка пенцийка, заработена със скъсания партиен билет му останала.
цитирай
23. radostinalassa - Тук е сектор технологии....
16.03.2019 18:10
в който пишех много редовно 1.5 години докато ме баннаха. Чак на второто банване ми обясниха, че не бива да закривам другите прелести. Така, че се придържайте към темата. В нашия сектор не е имало такива неприятни елементи. С такова разцентровано мислене излагат сектора Технологии.
цитирай
24. get - 22. merlin68 - Борн, "дрът капут" ... ! А-а, не обиждай приятелчето ти ... може да стане и човек :))) !
16.03.2019 18:15
merlin68 написа:
Борн, ама ти сериозно ли мислиш, че преминаването през състоянието "дрът капут", може да го направи човек? Аз понеже съм песимист и ми се струва, че това състояние е крайна форма на развитието на въпросния.
Но ако трябва да не се изразяваме така грубо, а по научно, то "дрът капут", можем да заменим с дрът Павлик Морозов. Защото младия Павлик, от младежки политически подбуди предал баща си, а тук в нашия случай имаме още по краен случай - дрътия Гет, предал сам себе си, целия си съзнателен професионален и партиен живот. Едничка, милиционерската полковнишка пенцийка, заработена със скъсания партиен билет му останала.


Младият Павлик Морозов е дете, тоест досущ, като вас теле - възпитавано в дух на "болшевистка преданност" :))) - пак оксиморон!

Какъвто сте вие двамата със "заареца" - да страдате от Синдрома, когато жертвата обича насилника си. Как се нарича този синдром?
- А как се нарича, и другият синдром - при който болният НЕ МОЖЕ ДА РАЗПОЗНАЕ БЛИЗКИТЕ СИ ... а чуждите, приема за свои?
цитирай
25. radostinalassa - Взимай си и Павлик, и ...
16.03.2019 18:51
и склерозата и отивай да пишеш при Лайфчо и коня. Те ще ти се зарадват, освен в случай, че сте един и същ човек.
цитирай
26. born - Борн, ама ти сериозно ли мислиш, че ...
16.03.2019 19:56
merlin68 написа:
Борн, ама ти сериозно ли мислиш, че преминаването през състоянието "дрът капут", може да го направи човек? Аз понеже съм песимист и ми се струва, че това състояние е крайна форма на развитието на въпросния.
Но ако трябва да не се изразяваме така грубо, а по научно, то "дрът капут", можем да заменим с дрът Павлик Морозов. Защото младия Павлик, от младежки политически подбуди предал баща си, а тук в нашия случай имаме още по краен случай - дрътия Гет, предал сам себе си, целия си съзнателен професионален и партиен живот. Едничка, милиционерската полковнишка пенцийка, заработена със скъсания партиен билет му останала.

Халал да му е пенцийката - да е жив и здрав да ни весели още дълго време!
Дебилите са създадени от всевишния Dude с тази цел - да веселят умните...
цитирай
27. get - До 26. born - Ще извиняваш, за досадата, която ви нося на вас чрез поученията си - Но?
17.03.2019 10:08
born написа:
merlin68 написа:
Борн, ама ти сериозно ли мислиш, че преминаването през състоянието "дрът капут", може да го направи човек? Аз понеже съм песимист и ми се струва, че това състояние е крайна форма на развитието на въпросния.
Но ако трябва да не се изразяваме така грубо, а по научно, то "дрът капут", можем да заменим с дрът Павлик Морозов. Защото младия Павлик, от младежки политически подбуди предал баща си, а тук в нашия случай имаме още по краен случай - дрътия Гет, предал сам себе си, целия си съзнателен професионален и партиен живот. Едничка, милиционерската полковнишка пенцийка, заработена със скъсания партиен билет му останала.

Халал да му е пенцийката - да е жив и здрав да ни весели още дълго време!
Дебилите са създадени от всевишния Dude с тази цел - да веселят умните...


- Човек в житейското си себеизрастване винаги е изправен пред алтернативата и избора: Какъв да бъде? - Досаден поради самовзискателността си Човек - или самодоволна свиня?!
цитирай
28. born - Много кратък ще бъде отговора ми относно поученията:
17.03.2019 11:56
get написа:
born написа:
merlin68 написа:
Борн, ама ти сериозно ли мислиш, че преминаването през състоянието "дрът капут", може да го направи човек? Аз понеже съм песимист и ми се струва, че това състояние е крайна форма на развитието на въпросния.
Но ако трябва да не се изразяваме така грубо, а по научно, то "дрът капут", можем да заменим с дрът Павлик Морозов. Защото младия Павлик, от младежки политически подбуди предал баща си, а тук в нашия случай имаме още по краен случай - дрътия Гет, предал сам себе си, целия си съзнателен професионален и партиен живот. Едничка, милиционерската полковнишка пенцийка, заработена със скъсания партиен билет му останала.

Халал да му е пенцийката - да е жив и здрав да ни весели още дълго време!
Дебилите са създадени от всевишния Dude с тази цел - да веселят умните...


- Човек в житейското си себеизрастване винаги е изправен пред алтернативата и избора: Какъв да бъде? - Досаден поради самовзискателността си Човек - или самодоволна свиня?!


"Който може - прави.
Който не може - поучава."
Борн - "Избрани мисли и сентенции" - том 3 , глава 8 , стр. 1944
цитирай
29. get - 28. born - Едно е да знаеш, друго да можеш - трето и четвърто да направиш?
17.03.2019 12:38
born написа:
get написа:
born написа:
merlin68 написа:
Борн, ама ти сериозно ли мислиш, че преминаването през състоянието "дрът капут", може да го направи човек? Аз понеже съм песимист и ми се струва, че това състояние е крайна форма на развитието на въпросния.
Но ако трябва да не се изразяваме така грубо, а по научно, то "дрът капут", можем да заменим с дрът Павлик Морозов. Защото младия Павлик, от младежки политически подбуди предал баща си, а тук в нашия случай имаме още по краен случай - дрътия Гет, предал сам себе си, целия си съзнателен професионален и партиен живот. Едничка, милиционерската полковнишка пенцийка, заработена със скъсания партиен билет му останала.

Халал да му е пенцийката - да е жив и здрав да ни весели още дълго време!
Дебилите са създадени от всевишния Dude с тази цел - да веселят умните...


- Човек в житейското си себеизрастване винаги е изправен пред алтернативата и избора: Какъв да бъде? - Досаден поради самовзискателността си Човек - или самодоволна свиня?!


"Който може - прави.
Който не може - поучава."
Борн - "Избрани мисли и сентенции" - том 3 , глава 8 , стр. 1944


Винаги съществува опасност, поради самодоволството ни, за интелектуална самодостатъчност - да сътворим още по-голямо зло!
цитирай
30. merlin68 - Борн, ама ти сериозно ли мислиш, че ...
17.03.2019 15:24
get написа:
born написа:
merlin68 написа:
Борн, ама ти сериозно ли мислиш, че преминаването през състоянието "дрът капут", може да го направи човек? Аз понеже съм песимист и ми се струва, че това състояние е крайна форма на развитието на въпросния.
Но ако трябва да не се изразяваме така грубо, а по научно, то "дрът капут", можем да заменим с дрът Павлик Морозов. Защото младия Павлик, от младежки политически подбуди предал баща си, а тук в нашия случай имаме още по краен случай - дрътия Гет, предал сам себе си, целия си съзнателен професионален и партиен живот. Едничка, милиционерската полковнишка пенцийка, заработена със скъсания партиен билет му останала.

Халал да му е пенцийката - да е жив и здрав да ни весели още дълго време!
Дебилите са създадени от всевишния Dude с тази цел - да веселят умните...


- Човек в житейското си себеизрастване винаги е изправен пред алтернативата и избора: Какъв да бъде? - Досаден поради самовзискателността си Човек - или самодоволна свиня?!


Мда, по време на комунизма - комунист, борещ с пищов и партиен билет капиталистическия враг, който го нямаше, но не и комунистите - крадци, които изобилстваха.
По време на капитализма - демократ, слава Богу, без пищов, словестно громящ комунистическия враг, спокойно преживяващ с вражеската комунистическа пенцийка.
Но и в двете си превъплащения, плод на развитието на личността ти, даваш указания на останалите какъв е верния път и ги учиш на офицерска чест, достойнство и родолюбие.
Това самовзискателност ли е, или свитщина?
цитирай
31. get - До 30. merlin68 - Мерлинчо, морален Мърлячо - ей такива момченца, като теб навремето "бранеха" ... ?
17.03.2019 18:41
merlin68 написа:

Мда, по време на комунизма - комунист, борещ с пищов и партиен билет капиталистическия враг, който го нямаше, но не и комунистите - крадци, които изобилстваха.
По време на капитализма - демократ, слава Богу, без пищов, словестно громящ комунистическия враг, спокойно преживяващ с вражеската комунистическа пенцийка.
Но и в двете си превъплащения, плод на развитието на личността ти, даваш указания на останалите какъв е верния път и ги учиш на офицерска чест, достойнство и родолюбие.
Това самовзискателност ли е, или свитщина?


... ги вземаха за русо-еничерченца ... за да бранят "българо-съветската дружба"!
Ама ТИЯ ИНТЕЛЕКТУАЛНИ НЕДОРАЗУМЕНИЯ - не работеха в Милицията а в една друга служба на МВР-то, известна с името Комитет за държавната сигурност!
Но "комитет(а)" - не беше, нищо повече от един филиал, на КГБ-то ?

Поради българската си самоотреченост - вероятно щеше да бъдеш идеален кадър за ДС?

А че не говоря празни приказки - Колко ДС и работещите в него бяха по същността си българи ... ето примерно Какво казва, Първият секретар на ЦК на БКП и министър-председател Тодор Живков при срещата му с ръководителя на КГБ Ю. Андропов през 1969 г.:
„Държавна сигурност на НРБ е филиал на КГБ на Съветския съюз”.
- Прочете ли го? Ай след като си го прочел - само ще допълня, че още като старши лейтенант от Милицията(което отговаря на 1982 г.), срещу мен бе повдигнато обвинение, и ми бе наложено служебно-административно наказание - Забележка:
"За критични изказвания срещу Дружбата ни със СССР !" - това го има внесено(отбелязано) писменно в служебното(кадровото) ми дело!
- Искаш ли снимчица ... потурначе/проруско на твърдяното ? ... ама няма да приключа с това, а и с още материали - все в този дух, касаещи професионалното ми развитие и отношение към "дружбата" !

А за ТОВА - ЧЕ С ОСНОВАНИЕ СЪМ БИЛ НАСТРОЕН КРИТИЧНО към тази НАТРАПВАНА НИ "българо-съветско/руска дружба" - мога да ти посоча ФАКТИ?
Разшумелите/получили гражданственост опити на Т. Живков да ни прави "съветска република" и още доста др. ФАКТИ!

- Така че, не бързай да "позориш" хора или българския офицер(в мое лице) без да познаваш - нито като личност, нито като морал и последователност ... разбра ли МЪРЛЬО занимаващ се със словесна помиярщина и от това със "свитщини" - както си го изписал :)) !
цитирай
32. radostinalassa - Това е сериозен сектор
17.03.2019 20:03
Двата народа, българският и руският са родствени, православни. Какво общо има комунистическата върхушка от простовати хорица с народите. Нищо общо. Това не е причина да се хвърлим да хвалим чуждите ни Запад и янки. Те са в ръцете на глобалистите с техните патологии. Целта им е да ни разединят и скарат с подобните на нас народи. Еврейски номера. Съберете си мислите, това е сериозен сектор. За вас сигурно и между органите ви няма връзка, те са случайно попаднали във вас и плуват хаотично.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vaquero
Категория: Забавление
Прочетен: 1167132
Постинги: 270
Коментари: 6279
Гласове: 11458
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031