Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.12.2018 20:20 - И сред немците имало измамници...
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5954 Коментари: 34 Гласове:
16

Последна промяна: 13.12.2018 20:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

Винаги съм вярвала, че немците са коректни и стриктни хора. Не съм можела да допусна, че и при тях има измамници, както при нас. Е, оказа се, че съм грешала в идеалистичната си представа.

Наскоро попаднах в немски сайт с обяви за онлайн работа от различни немски фирми. От известно време почнах да търся работа сред западни агенции, с оглед коректността им, навременното заплащане и достойните хонорари, които се предлагат на Запад. По груба преценка, три пъти по-високи от тези на българските агенции.

Но случаят, за който ще ви разкажа, е съвсем различен. Кандидатствах по въпросната обява от немска фирма от немския град К., свързаха се с мен от фирмата и ми обясниха, че трябва да оценявам уебсайтове по определени критерии и да им изпращам оценките в определен табличен и списъчен вид.

Дотук добре.

Следващата стъпка, обясниха ми, че трябвало да открият банкова сметка на мое име в немската онлайн Банка Ф., която била техен партньор, с цел да могат да ми превеждат хонорарите в тази сметка. След като попитах, защо не може чрез Pay Pal, след като в обявата им пишеше, че начините на плащане са или чрез банков превод, или чрез Pay Pal, господинът ми обясни, че дори да ми плащат чрез Pay Pal, пак трябвало да ми открият сметка в тяхната банка, не можели да пращат пари до чуждестранна Банка. Хубаво де, обаче аз продължавам да упорствам. Pay Pal функционира в целия ЕС, банкови преводи се правят само с подаване на iban и swift, въобще не е нужно откриване на нова сметка в тяхна банка. И както си упорствам и опитвам да разбера странните и нелогични обяснения, усетих, че нещо не е наред. Помолих господина да ми даде малко време да помисля и да се консултирам. И така, докато мисля, реших за уместно и удачно да напиша писмо до немската онлайн банка Ф, за да проверя наистина ли въпросната фирма е неин партньор и коректен ли е този начин на действие.

Докато чакам отговора от банката, ей тъй, рекох да преровя немския търговски регистър. Три пъти го прерових, първо целия, сетне на отделната провинция, където уж е регистрирана фирмата, и няма такава фирма, и няма, колкото и да търся. Вече бях сигурна, че ...”Има нещо гнило в Дания”. Определено господинът се представя с фалшиво име...Заявих му само, че не мога да му се доверя, от което той остана леко обиден, как така мога да се съмнявам. Обяснения не съм му давала, че не съм намерила фирмата му в регистъра, а междувременно пристигна отговор от банката, който гласеше, че става дума за Bankkontoeroeffnungsbetrug – това в превод означава: измама при откриване на банкова сметка.

Мислех да пратя отговора на банката до господин измамника, ала реших за по-разумно да не го правя и да действам по всички възможни начини срещу него, без той да знае, че съм го разкрила. Писах до въпросния сайт, в който бе поместена обявата му. Между другото, това е уважаван сайт, посещаван от много работодатели и служители, които търсят работа, и директно осъществяват бизнес контакти помежду си. Зачудих се как допускат такива обяви, без да са проверили фирмата валидна ли е, има ли някакви отзиви за нея…
На следващия ден получих отговор от сайта, че ще направят всичко, за да решат проблема. 
Очаквам най-малкото да изтрият обявата, за да не бъдат подложени и други хора на такива нелепости. А дали могат да идентифицират измамника, надявам се.

Междувременно писах и до немското Министерство на Правосъдието, излагайки вкратце цялата история, сега и от тях чакам отговор..

И последната инстанция, до която писах, бе Общината на немския град К., където въпросната фирма уж била регистрирана.

Не знам какво повече може да се направи от моя страна, но обмислям до какви други инстанции бих могла да пиша, за да се парират опитите на господина да върши измами с нищо неподозиращите кандидат-служители.

И друг път съм попадала на измамници, и то на живо, които са опитвали да се възползват от доверчивостта ми, та вече се научих да си отварям очите и да не се доверявам толкова лесно, както преди.

Страх лозе пази, както са рекли старите хора.

Хубава вечер на всички приятели от блога, с един мой стар клип с детелините ми и едноименната песен на Лили Иванова, с пожелание да имате късмет през новата година!






Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zax - Интересно и поучително, като за ...
13.12.2018 20:41
Интересно и поучително, като за стар блогър на blog.
цитирай
2. vesever - И леко шокиращо беше, Заксън, аз ...
13.12.2018 20:49
И леко шокиращо беше, Заксън, аз нали вярвам, че всички са добрички и като попадам на такива хора, ми се разтърсва тази представа...
Поздрави!
цитирай
3. rustam - Е, и?
13.12.2018 21:11
Къде е измамата в случая? За да има престъпление "измама", трябва да има имуществени вреди за потърпевшия. Като си разкриеш празна банкова сметка, какво те ощетява, който и да е?
цитирай
4. missana - Подобен опит е много ценен за споделяне, Весевер.
13.12.2018 21:31
Интернет е рай за измамници. И аз имах подобни перипетии преди няколко години и само верни мои приятели осуетиха намерението ми да се доверя на измамниците.

Много настроение през вечерта и хубав петък ти желая!



цитирай
5. vesever - Рустаме, това бе опит за измама, тъй ...
13.12.2018 21:39
Рустаме, това бе опит за измама, тъй като не се съгласих да ми открият сметка. Ако бях се съгласила, тогава вече би се стигнало до реални щети.
Защото като техен служител, какъвто не станах, те разполагайки с личните ми данни и откривайки ми сметка в немската онлайн банка, нали се сещаш, че от мое име могат и кредит да си изтеглят юнаците, примерно...
В началото не бях сигурна, че опасенията ми са основателни, но чисто интуитивно подходих, усетих, че нещо не е наред и им отказах, а след това получих отговора на банката, че наистина става дума за измамници. Та съм доволна, че овреме се усетих. Ако бях подписала договор с въпросната фирма фантом...
да пази Господ!
цитирай
6. vesever - Младене, определено не е добре да се ...
13.12.2018 21:41
Младене, определено не е добре да се предоверяваме. И аз поначало съм твърде доверчива, но...животът ни учи в крайна сметка.
Поздрави!
цитирай
7. planinitenabulgaria - Не се знае кой стои зад името на измамника, от коя държава идва кореспонденцията.
13.12.2018 22:39
Почти същият казус имаше голямата ми дъщеря. Подобни изпълнения й предлагаше един немски генерал с войска в Бангла Деш /!?!/. След година обработка и щедри обещания той реши да дойде в България да живе след излизането си от служба, като изпрати личния си багаж до нея. Самолетът обаче го оставя в Германия и за да дойде до тук тя трябва да внесе в определена германска банка 3000 евро.
Схемите са много, измамниците са навсякъде, човек трябва много да вимава. Но става жертва дори да внимава:
При едно от посещенията ми в Лос Анжелес ми хакнаха комптъра с вирус, който за да го неутрализират трябваше да преведем по някакав сметка 300 долара, а освен това имаше и предупреждение, че ме следят от ФБР. Дъщеря ми ведната провери какъв е случаят, оказа се руски вирус, с който бяха заразени много компюгри на дошли наскоро в Америка. Мнозина бяха превели по 300 долара, вирусът си оставал. Българин компютъпен специалист смени харддиска и така спаси информацията на заразения диск.
Хората се промениха, мнозина от тях живеят от далавери и престъпления, такива биват показвани по медиите като успели. Тези, които дрънчат като празни лейки, които нямат в чипа си ценностна система, те търсят този начин на живот. Глобалната връзка дава прекрасна възможност за различни киберпрестъпления и измами, а престъпницинте винаги са крачка напред от тези, които осъществяват превенцията..
Добре, че не са те изиграли.
цитирай
8. vesever - Коста, благодаря ти! Наистина ...
13.12.2018 22:51
Коста, благодаря ти!
Наистина живеем в особен свят, липсващата ценностна система в чипа, както казваш, е много зловредна липса...
Хората често са доверчиви, аз чувам за възрастни хора, които са жертви на измами по телефона и дават пари на измамниците, това в България май е доста разпространено вече и се чудя как хората не се усещат, след като са чували за такива случаи...
Преди време имаше един, който се обаждаше на преводачи от цялата страна и им казваше, че имало нужда да ходят да превеждат в полицията на някакъв чужденец.
И отправяше молба да купуват ваучери за телефон, да можел чужденецът да се обади до семейството си...и всеки си казва: Човешко е да помогна...
Някои колеги бяха изгорели с големи суми.
После го хванаха въпросния измамник, оказа се сърбин и май го осъдиха. Има ги всякакви!
Да пази Господ!
цитирай
9. ysmivka - 20:20 - И сред немците имало измамници...
13.12.2018 23:00
Добре дошла, те са нe просто измамници, тe са колективно зло, само и единствено für das Fatherland естествено, иначе са си честни и почтени ;).
цитирай
10. lexparsy - Лелее Веси…интересна схема да п...
14.12.2018 09:55
Лелее Веси…интересна схема да получат пари… но е тривиална в сравнение с други. Но аз я слагам в колекцията си защото оригиналното е че се правят на германци…
Това е напаст от години и много хора са пострадали от такива уловки от които най разпространените са лични писма, някои със съдържание по-интересно от турски сериал. Обикновено хората ги е срам да споделят, но случаите на наивитет са много…
Аз в София попаднах на много изиграни и си нямаш на представа каква изобретателност имат… Преди няколко години ми стана интересно и като не ми се спи и да си упражнявам езика разследвах някои по интересни за забавление, но не съм помислял да се вържа.
Схемата е една… Дават ти надежда че ще получиш пари с невероятни съжалителни или интелектуални доводи и чакат. Защото са изпратили хиляда еднакви писма или обяви и уникалното е че все някой се връзва… Чиста и сигурна печалба!!!
Едно от „оригиналните“ изпълнения беше че имаш отворена сметка в банка и парите са ти приведени и ти си ги виждаш на измисления им сайт… И ти казват честито, айде тегли си ги :-)… НО се получава „отказана транзакция“, защото искат една такса за „банкови разходи“ за „конфиденциалност“…
А тук в БГ още бабичките продължават да плащат на обадили се за катастрофирал роднина… Такива хора трябва да се опна голи на жълтите павета и да ги замеряме с развалени яйца заедно с парламента…:)))
цитирай
11. vesever - Стига де, Усмивка, не може да е в т...
14.12.2018 10:48
Стига де, Усмивка, не може да е в такава крайност.
Познавала съм немци през годините и са били хора, които са заслужавали уважение.
Е, бизнес рядо съм правила с немци, имала съм моментни бизнес отношения, не трайни, това е нещо ново за мен и тепърва ще разбера как ще се развият.
Има много немски фирми, които предлагат дистанционна работа, а за мен това е идеалната възможност, искам да работя от вкъщи, както винаги досега, в офис няма да оцелея )))
Така че, пожелай ми успех в търсенето и по-скоро намирането на коректни бизнес партньори!
цитирай
12. vesever - Лекси, и аз съм получавала подобни ...
14.12.2018 10:55
Лекси, и аз съм получавала подобни мейли, но никога не съм отговряла.
Но тук става дума за оферта за работа в престижен сайт, където има и много реални работодатели и на прима виста човек не очаква, че може да има измамници...
Наистина господинът направи една грешка, която ме озадачи, вместо schau написа schlau, когато кореспондирахме, а двете думи нямат нищо общо, но решох, че е грешка на клавиатурата. Инак немският му не беше лош...
Да пази Господ!
цитирай
13. stela50 - Здравей, Веси...
14.12.2018 11:59
навсякъде вече има измамници, дори и в престижти иституции и сайтове,
стават все по-изобретателни и убедителни... ако влагаха усилията си в нещо
наистина добро, сигурно биха били успешни, но бързата печалба примамва...
може много да се говори по темата, но важно е да се знае, че в днешно време
не е възможно да се предприеме нещо сериозно, без да се провери добре.
Пожелавам ти успех в търсенето и намирането на коректни бизнес партньори !
Светли дни и щастливи случвания, радости и сбъднатости... Прегръдки !
цитирай
14. vesever - Таня, благодаря ти! Почнах да ...
14.12.2018 12:13
Таня, благодаря ти!
Почнах да проверявам вече всичко, всяка фирма, за да съм сигурна, че е легална.
Човек точно от такива случаи си вади поука...
Прегръдка и от мен и хубави празници да имаш!
цитирай
15. troia - Веси,
14.12.2018 13:42
историята ти е доказателство, че навсякъде хората си приличаме. Има честни хора има и измамници. Няма значение националността, а възпитанието и морала.
Благодаря, че сподели, защото само ако сме информирани можем да се предпазим. Не, че ще търся немска фирма, ама днес при тях, а утре номера дошъл и при нас. Ние нали обичаме да вземаме все най-хубавото от чужденците.:)
Хубав ден и само положителни емоции!
цитирай
16. krassko - Ох, разминала си се с големи неприятности...
14.12.2018 14:02
Разумните хора вече проучват дори хората с които излизат на кафе или вечеря.:)

цитирай
17. donchevav - Прочетох и изтръпнах при мисълта ...
14.12.2018 14:39
Прочетох и изтръпнах при мисълта какво е могло да се случи, ако се беше предоверила, подмамена от името на сайта и добрата оферта! Слава богу, че имаш и знания, и информираност, и късмет - това те е спасило. Добре си направила, че си сезирала, когото трябва, и че огласяваш измамата - мисля, че грамотността, с която ползваме онлайн услугите и изобщо Интернет, не е много висока. Успех в новата форма на работа! Поздрави, Веси!
цитирай
18. vesever - Кати, вярно е, сякаш българите сме с ...
14.12.2018 15:36
Кати, вярно е, сякаш българите сме с по-ниско самочувствие и сме склонни да вярваме, че западноевропейците са по-добре, но ето че навсякъде има издънки.
Благодаря ти, приятелко, приятна вечер ти желая!
цитирай
19. vesever - Краси, изградих си система за пр...
14.12.2018 15:44
Краси, изградих си система за проверка след този случай.
Първо, търся сайта им и се информирам подробно за дейността им, второ, търся отзиви от клиенти или бизнес партньори...(тук ще отворя скоба за лирическо отклонение и малко хвалба. Преди време една колежка от Берлин ме намерила именно чрез отзиви на доволни клиенти, питала в един форум да й препоръчат добър преводач и й посочили мен. Тя наскоро ми идва на гости и ми припомни как е попаднала на мен...)
Направи ми впечатление, че реалните фирми се представят и с лого в мейлите си, не просто едно име ...
Засега тези критерии за проверка имам...
А, и задължително проверявам търговския регистър.
Ще разкажа накратко една случка отпреди време/
Един колега, собственик на преводаческа агенция, с когото от години работя, ми възлага превод от немски на английски, без да минава през български. За такъв превод цената е двойна, когато е от чужд на чужд език. Правя превода, немалък обем беше, клиентът отива в офиса на колегата и му плаща на ръка.
Втори превод възлага същият клиент, колегата пак ми го възлага, този път по-обемен...ни от клиента ни вест, ни кост. Отива колегата на посочения адрес да го търси, излиза човек от съседната кооперация и казва, че и други са го търсили, но никога там не е имало такава фирма...
И после колегата беше доста притеснен, че не може да ми плати, аз му казах, че не искам да ми плаща, щом на него не са платили, но се споразумяхме в крайна сметка да ми плати с 30 % отстъпка...
И такива преживелици.
цитирай
20. vesever - Вени, благодаря ти, приятелко!...
14.12.2018 15:46
Вени, благодаря ти, приятелко!
Днес получих отговор и от немското Министерство на Правосъдието и ме упътиха към полицията и прокуратурата, та сезирах и тях, дано успеят да го намерят.
Да пази Господ!
цитирай
21. nedovolen - Типично - по човешки с мънинко &q...
15.12.2018 16:52
Типично - по човешки с мънинко "ч" :)
Мисля, че някой от ангелите ти спасители е задействан и си постъпила правилно като добър и честен човек.
Господ да те пази и закриля във всичко!
Амин!
цитирай
22. vesever - Ники, точно така си е. Ако ангелите ...
15.12.2018 18:18
Ники, точно така си е. Ако ангелите ми не ме пазеха, не знам как бих се справяла сама...
Благодаря ти, да ти се връща и на теб защита от Господ и Ангелите!
цитирай
23. ysmivka - 11. vesever
16.12.2018 13:03
Представи си безлична ледена вода, при всяко движение изпитваш болка от ледените кристали. В тази вода плуват акули с изцъклени очи, които са обучени да се усмихват. Със сигурност имат и качества достойни за уважение. Което не означава, че не ти пожелавам успех, макар да знам, че той няма да ти помогне, трябват ти от качествата на акулите. Ето ти един материал за разсъждения.
https://www.btv/video/shows/predi-obed/videos/ilija-trojanov-za-novata-si-kniga-i-zhivota-izvan-rodinata.html
цитирай
24. vesever - Знам за акулите, Усмивка, но аз не ...
16.12.2018 13:37
Знам за акулите, Усмивка, но аз не мога да бъда от тях, нито искам.
Знам, че на Земята има нещо, което е объркано, но се надявам рано или късно всичко да стане както трябва и нечестивите и злите да нямат сила да се налагат...
Мисля, че можем именно чрез Доброто да върнем изгубените ценности, а не и ние да ставаме като "акулите"...
Довечера ще видя клипа и ще напиша отвизи, вкъщи сме малка детска градина в момента ))) и ще гледаме Том и Джери )))
цитирай
25. vesever - Видях го. Не ми импонира философ...
16.12.2018 18:26
Видях го. Не ми импонира философията на Илия Троянов.
По неговата логика, България трябва да се затрие.
След векове оцеляване на предците ни...това е тъжно и жалко.
Според мен бягството не е решение на проблемите, а човек трябва да остане и да се бори, да опита да възстанови изгубеното и липсите. Ако всички се обединим, ще има резултат.
Избягат ли всички, какво се случва? Това не е спасение, наистина не мога да се съглася с този човек.

цитирай
26. ysmivka - 24. vesever - :)
16.12.2018 20:18
Aз не казвам, че трябва да станеш една от тях а да си информирана за реалността, и, че ти трябват от качествата на акулите за да можеш да им се противопоставиш. И аз вярвам в доброто, ни си трябват и действия, само с вяра ми е малко наивно.
25. vesever
Това със затриването къде го съзря? Той набляга на неинформираността на бегълците и на това какво се случва с тях пристигайки в мечтания от тях “рай“. Не съм чела книгата, по това което слушах.
цитирай
27. vesever - Информираността за реалността ...
16.12.2018 20:47
Информираността за реалността няма нищо общо с това да имаш качества като на акулите. Да имаш качествата на акулите значи да си като тях.
Да, аз не съм казвала, че само вярата е достатъчна. Човек действа и живее според вярата си, това за мен е ясно, предполагах, че и за теб.

А за затриването, ако всички мислеха като Троянов, да, тогава България би се затрила. Нямам предвид неинформираността на бегълците, а това, което говори преди това, където обяснява, че чувството за национална принадлежност за него няма стойност.
цитирай
28. mt46 - Браво, Веси!
16.12.2018 21:59
Отлично си се справила!...
цитирай
29. vesever - Марине, благодаря ти! То си беше ...
16.12.2018 22:39
Марине, благодаря ти! То си беше Божа работа, наистина ме опазиха свише...
Поздрави!
цитирай
30. ysmivka - :)
18.12.2018 21:52
Да няма, информираността предпазва от грешки, а качествата на акулите могат да се насочат към добри дела. Едното не е в зависимост от другото и не обичам да споря. За националната принадлежност съм съгласна, човек без корените си е обречен.
цитирай
31. vesever - Няма начин тъмнината да се смеси със ...
18.12.2018 22:00
Няма начин тъмнината да се смеси със светлината, ето защо и няма как злото /качествата на акулите, както казваш/ да се използва за добро, двете са силно разграничени точно като денят и нощта...
Ако вземем конкретен пример: жестокостта. Няма как да послужи за добро, защото това е качество, което вреди на хората. Измамата, също. Което и да е лошо качество да вземем, то си остава лошо, а доброто си остава добро.
Ок, няма смисъл от спор, аз само изказах несъгасието си с твоята теза :)
Лека!
цитирай
32. ysmivka - Ок, няма смисъл от спор, аз само изказах несъгасието си с твоята теза :)
19.12.2018 10:06
Няма, разминаването идва от там, че ти познаваш достойни за уважение Германци а аз живея сред такива. Жестокостта и измамата наистина са много лоши качества, но как смяташ да оцелееш в такава среда ако не можеш на моменти да си жестока и да изкривяваш истината?
цитирай
33. ysmivka - :)
19.12.2018 10:11
Виж за светлината си позволявам да бъда наивна, за мен човек лишен от чувства и емоции е нежив.
цитирай
34. vesever - Оцелвам именно показвайки точно ...
19.12.2018 10:16
Оцелвам именно показвайки точно обратните качества. Аз държа на ценностите си и не правя компромиси. Често съм попадала на хора, които са ми казвали, че съм ги накарала да се замислят. Това е и целта ми. Не мога да променя никого, но мога поне да човъркам и да накарам такива хора да се замислят.
Това е дълбока тема, не знам с писане доколко можем да се разберем, но ще кажа накратко.
Смятам, че човек допускайки каквито и да е лоши качества, предава собствената си душа, която е създадена чиста и богоподобна, ако щеш. Изглежда, че на земята нечестивите успяват, а добрите страдат. Да, така е, поне засега, но въпреки това не съм съгласна да оставя лоши качества в своята душа и в своя свят...дори всички да станеха лоши, пак не бих се предала и бих си останала добра.
Оцелввам и дори се радвам, че нося нещо, което в днешния свят е все по-дефицитно...Образно казано, живея си в своя рай и искам навсякъде да го има, целият свят да е добър.
Знам, че не е възможно, но ...давам своя малък пример и принос.
Разбира се, съгласна съм, човек лишен от чувства и емоции не е жив, но важният въпрос е какви чувства и емоции.
Добри или зли?
Защото и омразата е чувство, но то вреди.
За мен / а и не само за мен, то е очевидно за всички/ на Земята има винаги противопоставяне между доброто и злото. Въпросът е човек какво ще си избере и в коя посока ще се развива. Колкото повече хора избират злото и компромиса с доброто, толкова повече на земята е възцарява адът, образно казано. Всичко онова, което вреди на хората, наричам ад.
Ако хората се осмислят почнат да вършат добро, ще можем да върнем изгубения рай. Добрият свят, в който всички са щастливи и никой никому не вреди.
Това е накратко моята философия и начин на живот.
Да ти кажа, така съм щастлива, ако и да е трудно понякога.
И ми доставя удоволствие да правя щастлвии и други хора именно с този пример и начин на живот, да давам малко или много, колкото е възможно, добро на хората.
Ако всички си даваме добрини помежу си, представяш ли си...
цитирай
35. ysmivka - :)
19.12.2018 15:53
Всичко това е много хубаво но бариерата продължава да стои, ти отказваш да възприемеш това което казвам. И аз не мога да мразя, мога да се ядосам но мразенето ми е чуждо. Способна съм обаче да изтрия лукавата усмивчица от лицето на някоя “акула“.
цитирай
36. vesever - Нормално е, всеки жовее със своите ...
19.12.2018 16:07
Нормално е, всеки жовее със своите разбирания и при различните хора те са различни и съответно има разминавания.
Не виждам проблем, всеки споделя своите мисли и ценности, аз не мога да мисля като теб, нито ти като мен и това е в реда на нещата.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4036737
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол