Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2018 07:03 - Девети септември е
Автор: vaquero Категория: История   
Прочетен: 8019 Коментари: 31 Гласове:
13

Последна промяна: 09.09.2018 21:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
09.09.2018г.

     Деветосептемврийско народно въстание – народно антифашистко въстание, извършено на 8 срещу 9 септември 1944 година от трудещите се маси под ръководството на работническата класа и нейния комунистически авангард. Решаваща помощ за победата на въстанието изиграват успешните действия на Съветската армия на Източния фронт и нейното навлизане в пределите на България на 7 септември същата година. С Деветосептемврийското народно въстание се събаря монархо-фашисткият режим и се установява народнодемократична власт – своеобразна форма на диктатура на пролетариата. То открива пътя за построяването на социализма у нас.
Деветосептемврийското народно въстание бележи началото на нов етап в най-новата история на България – прехода от капитализма към социализма. То слага край на политическото господство на българската буржоазия и установява пролетарска диктатура под формата на народна демокрация. По своя характер и задачи Деветосептемврийското народно въстание е продължение на революционния процес, започнал с Великата октомврийска социалистическа революция в Русия. То поставя началото на социалистическата революция, която открива пътя за изграждането на социалистическото общество и в България.

Кратък исторически справочник – България

image

image

image












Гласувай:
17



1. apostapostoloff - На девети народът възстана, за да
09.09.2018 07:40
ебе с меки пишки лайнари като вакеро.

А и майка му ебаа, ама у митечийницата, за да не изкенза дъртата уруспия друго такова лайно като вакеро.
цитирай
2. radostinalassa - Некрофилът се е включил
09.09.2018 09:24
Развали социалистическата идилия.
цитирай
3. zaw12929 - историята не се замита това е изп...
09.09.2018 09:32
историята не се замита това е изпълнение завета на Васил Левски- "Ще живеем без цар в Република заедно..."
цитирай
4. vencivaleri1951 - Честит празник приятели!
09.09.2018 10:24
Колкото и да се "замита" тази дата статистиката е красноречива и недвусмислена.
България от страна на газеника и ралото стана ядрена и космическа държава.
От близо 75 % неграмотно население стана марка в образование и култура. От повече от 80% неосигурено население /здраве, пенсии, годишен отдих/ 100% от българите станаха социално защитени. Практически липсваше в този период корупция, организирана престъпност, а за наркомании и мафия знаехме от филми и книги и лично аз съм смятал , че авторите силно преувеличават за да се четат или гледат творбите им. Населението ни от 6 млн и нещо стигна до 9 млн. Лекари в училище, на работното място и периодични профилактични прегледи бяха превенция срещу различни заболявания. Страната ни бе известна като страната на розите, оперното и хоровото пеене, великолепните спортисти. Да, имаше опашки за някои екзотични храни, стоки и услуги, но същевременно имаше опашки за книги и представления. Болшинството от населението бе обхванато от т нар столово хранене
чийто рецептурник се одобряваше от професионални диетолози-включваше поне две диети извън обичайните предложения. Достъпът до качествено образование бе свободен и всеобхватен. На практика мъжете след училище и казарма на 100 процента имаха някаква професия. Не само , че нямаше безработица, но не упражняването на обществено полезен труд бе инкриминирано със съответния съдебен състав, ако липсват здравословни проблеми.
Всичко това бе отнето на българите за съвсем кратък период след 90та година. Дали
от незнание, зла умисъл или алчност/според мен трите заедно/ е без значение.
Днес ние сме един беден, болен , беззъб/в прекия и преносен смисъл/ и примирен народ, който е пред демографска катастрофа и с перспектива да изчезне. Народ без всякакво достойнство и визия за себе си. Няма обаче на кого да се сърдим-не са длъжни другите да мислят и действат вместо нас.
цитирай
5. kvg55 - До 1. apostapostoloff
09.09.2018 12:22
Постолье,
Как ли те понасят възвишените звезди?
цитирай
6. kvg55 - До 2. radostinalassa
09.09.2018 12:23
Социализмът не е идилия, а борба!
цитирай
7. kvg55 - До 3. zaw12929
09.09.2018 12:24
Точно! Чиста и свята република!
цитирай
8. kvg55 - До 4. vencivaleri1951
09.09.2018 12:32
Точно и ясно си посочил постиженията на социалистическата революция. Непредубените ще разберат. Постольите ще пръскат пяна и жлъч.
цитирай
9. mt46 - И
09.09.2018 13:17
какви манифестации имаше на този ден!... Музиката свиреше от сутринта до вечерта... А сега е ден обикновен...
цитирай
10. germantiger - :D
09.09.2018 15:44
9. mt46 - И
13:17
какви манифестации имаше на този ден!... Музиката свиреше от сутринта до вечерта... А сега е ден обикновен...

...

по татово време ако на 9-и кажеш нещо срещу властта ще влезеш в лагер

сега всеки ден може да пишеш срщеу бойко

по татово време им аше манифестац ии И РЕЖИМ НА ТОКА марине

по татово време теб марине те нямаше в учебниците, сега те има

по татово време марине нямаше гаден америакнски интернет да си пишеш стиховете

сега марине имаш и интернет и з акола не чакаш 10 години, за дом не чакаш 8 години

обаче кви манифеста ции имаше марине ааа

а про по и манифестациите идват от запад, бах мааму тоз запад...
цитирай
11. pando - До германския лъф
09.09.2018 15:59
Прав си -къде е мерцедеса-къде е волгата....Писа ми в коментар,че дядо ти ебал баба ми и прочее...

Ще се останеш вечен юноша.

Да,при социализма имаше много трески за дялане,но пред сегашния кенеф е като цвете.
цитирай
12. kvg55 - До 9. mt46
09.09.2018 16:36
След манифестациите имаше и кебапчета.
цитирай
13. kvg55 - До 10. germantiger
09.09.2018 16:38
Остави Запада, погледни България.
цитирай
14. kvg55 - До 11. pando
09.09.2018 16:39
С мръсната вода изхвърлихме и бебето.
цитирай
15. vencivaleri1951 - Не знаеш, не разбираш
09.09.2018 18:51
че и се хвалиш с това. Да вземем примера ти с режим на тока. А защо имаше режим на тока, защо внасяхме ток/ от руснаците, а Горбачов спря доставките да получи оставката на Живков/ и защо днес не внасяме, изнасяме и режим нямаме.
Днес имаме с 25% по малко мощности на практика. Защо тогава няма режим?
Просто е , тогава имахме работеща икономика и енерго мощностите не ни стигаха , за това и бе започната АЕЦ Белене. Тогава съотношението ток за бита и за промишленост и производство бе 30 към 70, днес обратното. Тоест напълно катастрофирала икономика



germantiger написа:
9. mt46 - И
13:17
какви манифестации имаше на този ден!... Музиката свиреше от сутринта до вечерта... А сега е ден обикновен...

...

по татово време ако на 9-и кажеш нещо срещу властта ще влезеш в лагер

сега всеки ден може да пишеш срщеу бойко

по татово време им аше манифестац ии И РЕЖИМ НА ТОКА марине

по татово време теб марине те нямаше в учебниците, сега те има

по татово време марине нямаше гаден америакнски интернет да си пишеш стиховете

сега марине имаш и интернет и з акола не чакаш 10 години, за дом не чакаш 8 години

обаче кви манифеста ции имаше марине ааа

а про по и манифестациите идват от запад, бах мааму тоз запад...

цитирай
16. kvg55 - До 15. myriad
09.09.2018 19:49
Сега блестим като тиганче на месечина.
цитирай
17. kvg55 - До 16. vencivaleri1951
09.09.2018 19:50
Безполезно е да му се обяснява.
цитирай
18. blackpredator - Деконструкция
09.09.2018 19:58
9-ти септември 1944 г. е една от малкото дати в българската история, когато тържествува справедливостта. Наказани са хората, въвлекли България на страната на нацистка Германия, наказани са българските фашисти, които са убивали българи. Българките фашисти са убивали не само политическите си противници, но и напълно невинни и беззащитни жени, деца и старци. На България днес е нужен нов 9-ти септември и нов Народен съд. Голяма част от българския политически, икономически и медиен/!/ елит заслужава да застане пред него. Особено онези, превърнали се в ретранслатори на най-мракобесните либерални практики и вашингтонско-брюкселското промиване на мозъците. Едва когато тези агенти на влияние изчезнат от публичната сцена, България ще има шанс да развива като свободна държава.
Петър Волгин
цитирай
19. didanov - Здравей вакеро
09.09.2018 20:04
Не мисля че става за някакво антифашистко въстание, камо ли общонародно. Изобщо комунистите са били доста недолюбвани сред масите и само чрез преврата и с помощта на братушките успяха да вземат властта. Това че после са постигнали много с годините също не трябва да се отрича и венцивалери има право за тях. Поздрави
цитирай
20. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
09.09.2018 20:27
не съм привърженик нито на хвалбите ,нито на оплюването!
Истината е винаги някъде по средата
Затова ще кажа по нещо и в двете направления
Истината е, че се създаде икономика, работеща и имаше ефективно селско стопанство, нямаше пустеещи земи като сега
Хората бяха задружни- до 80- те години, имаше гражданско общество!
Имаше спокойствие и сигурност във всички направления!....

Лощото е, че на някои беше удобно, да получават пари ,без да работят?!
Създаде се привилегирована прослойка !? Тя разби системата , от нея се пръкнаха милионерите, мутрите и така нататък след премяната....
И" един популярен виц от тогава:
Питат радио Ереван, дали е можел социализмът да победи ,без намесата на червената армия ?Учудващо за водещ арменец, който отговаря, даже преди да е чул въпроса,радиото дълго мълчи....
Накрая отговорът е, че е можело, но при едно условие ! Ако всички активни борци след Девети са били наистина такива и преди Девети!

На празнуващите-Наздраве!
цитирай
21. vaquero - До 19. blackpredator
09.09.2018 21:00
Много хора говорят за нов Народен съд.
цитирай
22. vaquero - До 20. didanov
09.09.2018 21:02
Превратите не сменят една обществено-икономическа формация с друга. Това правят революциите.
След като партизаните ги е имало, някой ги е подкрепял.
цитирай
23. vaquero - До 21. leonleonovpom2
09.09.2018 21:05
Обективен си, но не всички гледат така на историята.
цитирай
24. germantiger - ...
09.09.2018 22:01
валерка - с левашкото пред хлапетата и пред унуците ти, пред мен с наведена глава!

- тази вашата българската, руската, чешката, полската гдр-ерската икономика защо правеше по скапани хладилници, поскапани, автомобили, поскапани касетофони, поскапано почти всичко

- този вашия режим на тока, който витиевато и йезуитски обясняваш, чий български червен мозък не пресметна тъй-че да няма режим, някоя умна глава не е направила сметката, а е трябвало може би от точно тази сметка да започне

- сега нещо, което личния ми опит показа - българската ви армия беше боклук в масата си, докато тази в която бях в чужбина беше нива над българския ви боклук - мога да бъда конкретен за няколкио книги и цял сезон филми с лични примери

- ония момченца спецназовчетата руските, които видях навън - нищо повече от бг вътрешните войски, смао по-гладни от мен и авера ми бяха

- да питам ли защо баш червения руснак гинеше в пъти повече от гадния фритц, не това няма да питам, зщаото аз теб мога да уча, не ти мен за онази война, както дядо ми можеше да учи такива като баща ти (иначе да ти е жив и здрав още)

най-паче не питам като ви беше действаща икономиката защо клекна пред западната или всичко е заради онзи горби :D

иначе съм съгласен с теб за преди и сега - НРБ НАИСТИНА УМРЯ, А СССР Е ГРОБ - системите загубиха

ПС
много поздрави на пандо в помощното училище от юношата в прогимназията
цитирай
25. didanov - Правилно подкрепяни са отвън при липса на вътрешна подкрепа
09.09.2018 23:03
vaquero написа:
Превратите не сменят една обществено-икономическа формация с друга. Това правят революциите.
След като партизаните ги е имало, някой ги е подкрепял.

А после репресиите народния съд и страхът са си свършили работата.
цитирай
26. kvg55 - До 26. didanov
10.09.2018 17:46
Репресирани са буржоазията, градска и селска и тези с фашистки прояви.
цитирай
27. didanov - Квг не сме вече социализма няма н...
10.09.2018 19:40
Квг не сме вече социализма няма нужда от такива политически рефрени, които заучавахме наизуст.
цитирай
28. kvg55 - До 28. didanov
10.09.2018 19:48
Истината е една и при социализма и при капитализма. Ти ако си учил конгресните решения наизуст, аз не съм. Имам наблюдения кой как е репресиран в родното ми село.
цитирай
29. vaquero - Благодарности!
11.09.2018 19:20
Благодаря на всички коментирали!
цитирай
30. didanov - репресия, буржоа, градска, селска, фашистики прояви
13.09.2018 13:58
всичкото заучени фрази от време оно..тогава си явно прероден комунист, ама не от онези идеалистите.
аз не съм учил конгресните решения, но съм слушал достатъчно. Ето един пример от моя род - братът на баба ми става партиен секретар на родното село. Бил е доста интелигентен човек, но партията му промива мозъка..любимата му баба, която го отгледала била набожна християнка и все повтаряла, че като си отидела искала на опелото й да пеят два попа. Това е било нейното желания. Когато си отива от този свят, внука й, секретаря на партия не само не разрешава на свещеник да я опее, но и я погребва с червеноармейската звезда. По голяма гавра не мога да се сетя. Та когато някой говори за буржоа, фашаги и селска класа неволно се сещам за брата на баба ми.
цитирай
31. vaquero - Благодарности!
30.09.2018 10:39
Благодаря на всички коментирали!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vaquero
Категория: Забавление
Прочетен: 1167427
Постинги: 270
Коментари: 6279
Гласове: 11458
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031